Fitness postupujte pomalu

PRSTOVÉ BOTY VIBRAM FIVEFINGERS PRO ZDRAVÉ NOHY

Fitness postupujte pomalu Fitness postupujte pomalu

Existuje několik rčení, která je možné použít pro každý aspekt našeho života. „Všeho s mírou“, „kdo šetří má za tři“ nebo „důvěřuj, ale prověřuj“ jsou jen některá z nich.

Pokud jde o začátky s cvičením, můžeme se řídit rčením „nejprve jít, potom běžet“. Obrazně řečeno, pochopitelně. Jít si zaběhat první den nového cvičebního plánu je skvělý start. Ale jak daleko, jak dlouho a jak rychle běžet? Kolikrát to zopakovat? Kolik času strávit v posilovně, kolik na józe a kolik jízdou na kole?

Jak důležité jsou tyto otázky pro úspěch nového cvičebního plánu? Zeptejte se kohokoliv, kdo se živí dostáváním ostatních do formy…

Ze sta profesionálních trenérů a instruktorů, které Vibram, výrobce FiveFingers minimalistické obuvi, vyslechl, jich 73 doporučilo „začít pomalu a postupně přidávat“ jako své první nebo druhé doporučení pro začátečníky. Navíc 51 z nich tvrdí, že se jedná o nejvíce ignorovanou radu.

Přehnat to s cvičením hned na začátku je spolehlivý způsob, jak skončit dřív, než se objeví první výsledky.

Jak nejlépe určit, co je „příliš“? Promluvte si s profesionálem. Zapište se na pár lekcí s osobním trenérem nebo si promluvte s někým ve svém fitcentru. Pokud máte nedostatek financí nebo prostě nechodíte do posilovny, zkuste se poohlédnout na internetových blozích a fórech. Narazíte na spousty kvalifikovaných lidí, kteří vám přejí úspěch a rádi vám s ním pomůžou.

Dalším způsobem, jak zjistit, zda to nepřeháníte, je poslouchat své tělo a reagovat na něj. To je rada číslo jedna nebo dva pro 59 % námi dotázaných trenérů.

Pociťovat bolest ve svalech je den po cvičení nejenom normální, ale dokonce pozitivní. Znamená to, že se svaly regenerují a stávají silnějšími.

Pokud ale cítíte bolest, která vám znemožňuje cvičit ještě dva dny poté, pravděpodobně to přeháníte. Měli byste trochu ubrat na době nebo náročnosti cvičení.

Fyzická daň za „přepálený start“ je jenom částí problému. Můžete také zůstat frustrovaní a demotivovaní. Takový pocit hned po prvních pokusech o cvičení už ukončil mnoho plánů.

Následujte tyto dvě jednoduché, a přesto často přehlížené, rady: „nepospíchejte“ a „poslouchejte své tělo“. S takovým přístupem se chtěné výsledky jistě dostaví.

Což nám může připomenout další staré rčení: „kdo si počká, ten se dočká“.


Následujte nás