Fitness výhody

PRSTOVÉ BOTY VIBRAM FIVEFINGERS PRO ZDRAVÉ NOHY

Fitness výhody

Vstávat před východem slunce, abyste si mohli zaběhat. Plahočit se po náročném dni v práci do fitcentra. Postavit se čelem k tomu kopci (však víte, kterému), na němž vám společnost dělají jen vaše vlastní bolavá lýtka. Dostávat se do formy může být osamělá záležitost, obzvlášť pokud teprve začínáte. Ale nemusí to tak být. Vlastně by ani nemělo.

Fitness výhody
Cvičení s kamarádem (nebo ve skupině) je skvělou motivací.

Alespoň to říkají profesionálové. Na otázku, jaký způsob cvičení nejčastěji doporučují pro nováčky, odpovědělo 48 % trenérů a instruktorů ve Vibram anketě, že ty skupinové. A 53 % těchto expertů tvrdí, že to je to také nejpopulárnější způsob cvičení mezi začátečníky.

Stacey Lei Krauss, fitness poradkyně Vibram FiveFingers a sportovní guru, se mezi ně sama počítá.

„Skupinové kurzy vám pomůžou vydržet – z několika důležitých důvodů,“ prohlašuje Stacey Lei.

A důvody jsou následující:

  1. Skupinové kurzy bývají vedeny odborníkem, kterému můžete důvěřovat.
  2. Vedoucí vytváří prostředí s „pravidly“, směřováním k danému cíli a jasným plánem.
  3. Kurzy bávají zábavnější a čas v nich uteče rychleji než při samostatném tréninku.
  4. Poskytují nám jasný termín cvičení, ze kterého je těžší se „vykroutit“.
  5. Stanete se součástí úzké komunity, která se spliečně potí, moří, ale i posunuje blíž svým cílům.
  6. Na začátku se můžete mezi ostatními „schovat“ a ulevit tak svým pocitům nejistoty nebo tlaku.
  7. Máte příležitost si vytvořit nové přátele nebo najít tréninkového partnera.

Pokud skupinové tréninky nejsou váš šálek kávy, 65 % trenérů by jako největší přínos pro začátečníka doporučilo samo sebe.

Ne, nesnaží se jenom dělat si reklamu. Profesionálové jsou přesvědčeni, že dobré plánování a motivace, které vám poskytne osobní trenér, jsou tím nejlepším způsobem, jak se udržet ve správných kliejích.

Nechce se vám utrácet za trenéra? 62 % procent trenérů dále doporučuje obrátit se na rodinu a přátele jako na další cenný zdroj podpory.

Jak říká Stacey Lei: „Najděte si kamaráda, který se k vám přidá (na procházkách, při běhu nebo při návštěvách posilovny) – tak se budete spliéhat jeden na druhého a spíš se přinutíte cvičení nevynechávat.“

Spojence pro cvičení můžete dokonce najít i sedíc za počítačem. 60 % trenérů věří, že internetové komunity a fóra jsou jedním z nejužitečnějších zdrojů pro statečného sportovního začátečníka.

Berte to tak, že člověk je ve skupině vždycky silnější. Nebo že ve dvou se to lépe táhne. Každopádně si uvědomte, že s pomocí ostatních se snadněji a pohodlněji dostanete k zdravější kapitlie svého života.


Následujte nás